آژانس تبلیغاتی آرنیکا گرافیک طی فعالیت‌های 7 ساله خود در عرصه طراحی تبلیغات، سئو و بهینه سازی سایت و همچنین طراحی لوگو(آرم و نشان) توانسته جای خود را در میان دیگر رقبا باز کند. با توجه به نیازهای مشتریان خود با ارائه ایده‌های جدید، پلن‌های مختلفی را در اختیار مشتریان خود قرار داده‌ایم، که پس از مطالعه مطالب زیر می‌توانید با توجه به نیاز خود از این پلن‌های ویژه برخوردار شوید.

در این رو با تکنیک‌های جدید و مدرن در این راه موفق بوده و قصد جلب رضایت بیشتر مشتریان جدید و قدیم را سرلوحه کار خود قرار داده‌ایم‌. که با این روند، رزومه موفقی در کارنامه درخشان خود به ثبت رسانده‌ایم. جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان در خصوص روند اجرای کار و تعرفه طراحی لوگو می‌توانید با ما تماس بگیرید.

طراحی لوگو ارزان در اصفهان

لوگو به یک نشانه گرافیکی گفته می‌شود که توسط آن بیان مفهوم برند، محصول، خدمات و یا معرفی یک مجموعه تجاری، سازمان و یا افراد می‌باشد. معمولاً لوگو اغلب از علامت، سمبل، نوشتار و یا ترکیبی از این‌ها طراحی می‌شود، تا به این طریق نوع خدمات، اهداف، شغل و محصول خود را سریعتر به مخاطب معرفی کنند. بنابراین طراحی لوگوی زیبا و کارآمد اهمیت بسزایی در محبوبیت یک برند در نظر مخاطبان دارد.

انواع لوگو

می‌توان لوگو را بر اساس عناصری که در آن استفاده می‌شود مانند علامت، سمبل، نوشتار و یا ترکیبی از این‌ها، به 3 دسته کلی تقسیم کرد:

  • لوگو تایپ: به سبکی از لوگوها گفته می‌شود که در طراحی آن‌ها تنها نام کامل و یا مخفف برند به کار برده می‌شوند. در این نوع از لوگوها میزان جدیت کار و عرصه‌ی فعالیت برند بوسیله شکل و رنگ استفاده شده برای نوشتن نام برند نشان داده می‌شود.
  • لوگو تصویری: به لوگویی که صرفاً از یک عنصر تصویری که معمولا به طرزی خاص رسم شده یا خصیصه‌ای منحصر به فرد دارد گفته می‌شود. در این دسته از لوگوها یا نام برند در اطراف لوگو ذکر نمی‌شود یا به گونه‌ای نوشته می‌شود که در صورت نیاز بتوان آن را حذف نمود، چرا که در صورت تبلیغات مناسب تصویر لوگو بدون نیاز به وقت برای خواندن و درک مفهوم کلمات هویت و نام برند را به بیننده معرفی می‌کند.
  • لوگو ترکیبی: به لوگویی که به صورت ترکیبی از دو عنصر متن و تصویر تشکیل شده لوگوی ترکیبی گفته می‌شود. در این دسته از لوگوها هم باید نام و گاهاً شعار تبلیغاتی برند با فونت و رنگی مناسب نوشته شود و هم باید از تصاویر راهنما برای معرفی زمینه و سبک کاری برند به شکلی متناسب و درخور استفاده گردد.

ویژگی‌های یک لوگوی خوب

  • لوگو باید به گونه‌ای باشد که مخاطب با نگاه کردن به آن به سرعت خصوصیات و فعالیت برند آشنا شود، یا به نوعی لوگو با موضوع، مفهوم و خصوصیات برند همخوانی داشته باشد.
  • لوگو باید دارای ظاهری بسیار زیبا و در نهایت ساده باشد، به این دلیل که طراحی پیچیده و شلوغ باعث سردرگمی مخاطب می‌شود.
  • بهترین ویژگی که می‌تواند یک لوگوی خوب داشته باشد، استفاده صحیح و اصولی از رنگ می‌باشد، که رنگ یکی از عوامل زیبایی و محبوبیت لوگو محسوب می‌شود و استفاده از رنگ‌های مناسب با برند بسیار اهمیت دارد.
  • خلاقیت در اجرای لوگو و فرم آن.
  • رعایت در اصول طراحی و تناسب طرح.
  • ثبات در اجرای طرح با بزرگ و کوچک کردن فرم.

همواره در انتخاب طرح لوگو برای برند یا شرکت خود نهایت دقت را داشته باشید و به خوانایی، کارآمدی و زیبایی آن توجه کنید. زیرا نقش لوگو در ایجاد ارتباط با مخاطب، محبوبیت و انتقال مفاهیم برند شما، نقشی کلیدی و بسیار پر اهمیت دارد.

کار خوب باید خوب دیده شود.

کیفیت کافی نیست، با خوب دیده شدن، برند شما در ذهن و قلب مخاطب اندازه گیری می‌شود.

یک لوگوی منحصر به فرد، از طریق چشمان مخاطب وارد ذهن او شده و در قلب وی نفوذ می‌کند. اکنون شما در جایی قرار دارید که در لحظه تصمیم شما را جایگزین رقبایتان خواهد نمود !

شما حرفی نمی‌زنید، شعار نمی‌دهید، حجم انبوهی از تصاویر مجموعه و تجهیزات خود را در معرض دید مخاطب قرار نمی‌دهید، فقط یک لوگو در برابر چشمانش به نمایش گذاشته و لوگو کار خودش را خواهد کرد، لوگو شما را به گونه ای موثر معرفی و حافظه اشخاص ماندگار می‌نماید. البته اگر این لوگو استاندارد و حساب شده طراحی شده باشد.

تصویر برند شما.

تاثیری که هویت بصری شما بر مخاطب خواهد داشت تصویر واقعی برند شماست.

هویت بصری منسجم و قوی، تصویر ذهنی سازمان را بهبود می‌بخشد و فعالیت‌های بازاریابی آن را حمایت می‌کند. ارزش هویت بصری سازمان بسیار درخور توجه است؛ اگر به نحوی شایسته ارائه شود، ارزش افزوده می‌یابد و استفادۀ نامناسب نیز از اعتبار آن می‌کاهد. هویت بصری شامل لوگو و اقلام جانبی همچون سربرگ، کارت ویزیت، پاکت نامه و سایر اقلامی است که تمامی آن‌ها از مجموعه راهنماهای یکپارچه گرافیکی پیروی می‌کنند.

این راهنماها مشخص می‌کنند که هویت بصری یک سازمان چگونه باید برای موارد چاپی و الکترونیکی به کار گرفته شود تا پیوستگی بصری سازمان حفظ گردد. در بازار امروز که کاملاً رقابتی است، رعایت استانداردهای مربوط به تدوین و طراحی هویت بصری سازمان نقش بسیار تعیین کننده‌ای در تصویرسازی مناسب در ذهن مخاطبین آن سازمان دارد.

هویت بصری از جهات گوناگون به کسب و کار شما رونق می‌بخشد. سازمان یا شرکتی که از این نظر خود را توانمند سازد و دارای یک هویت بصری مستحکم باشد، با این کار به مشتریانش اطمینان می‌دهد که ما در حرفه خود ثابت قدم هستیم این کار نمادی از ماندگاری و قدمت شما در کسب و کارتان محسوب می‌شود و نه تنها برای مشتریان جذاب است، بلکه سرمایه گذارانی که قصد شروع همکاری با شما دارند نیز مطمئن‌تر می‌کند. در واقع این کار شاخصی از میزان تمایل شما برای موفق بودنتان است. این نشان دهنده آن است که شما در صنعت خودتان یک پیشروی مطمئن هستید.

سهم شما از بازار، هویت شماست.

با انسجام در ارائه برند، تصویری در ذهن مخاطب ساخته خواهد شد که آن تصویر سهم شما از بازار است.

کیفیت کافی نیست، با خوب دیده شدن، برند شما در ذهن و قلب مخاطب اندازه گیری می‌شود. تصویر برند شما تاثیری که هویت بصری شما بر مخاطب خواهد داشت تصویر واقعی برند شماست. سهم شما از بازار هویت شماست با انسجام در ارائه برند، تصویری در ذهن مخاطب ساخته خواهد شد که آن تصویر سهم شما از بازار است. یکپارچگی لازمه موفقیت است.

چنین دیدگاه جامع نگری در پیشگاه زیستی و هنر اسلامی به طور روشن قابل پیگیری است. بطور مثال وقتی در مسجد جامع اصفهان قرار می‌گیریم به طور ناخودآگاه فضا (ترکیب هنرمندانه) ما را در حالت روحانی خاصی قرار می‌دهد. این حالت روحانی حاصل حفظ و در عقیده اخذ تناسبات خاص هندسی در هنر آن روزگار است. خطوطی که ساختار بنا را شکل داده‌اند، هندسه کتیبه‌ها، هندسه گونه خطوط.

مورد بهره‌گیری در کتیبه نویسی همگی بر اساس مفهوم واحدی بوده است که هنرمند سعی در القا آن در ذهن مخاطب داشته است متاسفانه چنین دیدگاه جامع نگری در ساخت ذهنی اهالی روزگار ما و به تبع آن در هنر امروز ما کمرنگ تر است.

یکپارچگی لازمه موفقیت است.

هویت بصری، مجموعه بایدها و نبایدهایی است که با تشکیل یکپارچگی، برند را به صورت خودکار به سمت موفقیت بصری سوق می‌دهد.

تمام برندها یک نشان تجاری (لوگو یا مارک تجاری) دارند، اما تعداد کمی از آن‌ها از چکش بصری برخوردارند هویت بصری برند چهره و تیپ یک برند است، این هویت شامل تمامی عناصر بصری می‌گردد که مشتری در برخورد با یک سازمان با آن مواجه می‌شود و یک برند با آن‌ها به مشتری یادآوری می‌گردد. اگر برند را یک خانه فرض کنیم، هویت بصری آن نما و دکوراسیون داخلی و چیدمان آن خانه خواهد بود. به نظر شما چه ارتباطی بین کلمه‌های رایتل، چای گلستان، مادر، برنج طبیعت، بانک سامان، میدان نقش جهان، برج میلاد، نوروز و لیونل مسی وجود دارد. درست است هیچ ارتباطی! اما کلمه‌های فوق یک وجه مشترک دارند! هنگامی کلمه‌های فوق را می‌شنوید، در ازاء هر کلمه، تصویری کامل براساس مشاهدات و اطلاعاتی که قبلا کسب کرده‌اید در مغز شما در مورد هر کلمه شکل می‌گیرد. این همان هویت بصری برند است.

هویت بصری یعنی قاعده‌ای که شما برای شکل و ظاهر اجزای شرکتتان طراحی می‌کنید. وقتی شرکتی می‌خواهد برای خودش هویت بصری بسازد باید همه اجزای شرکت را به گونه ای طراحی کند که بیانگر خاص او باشد. مثلا طراحی لباس کارکنان، روش‌های بازاریابی، قلم و پرچم شرکت‎تان، فونت و رنگ آرم شرکت، برگه‎ها و سربرگ‎های شرکت و … این‎ها همه هویت بصری شرکت شما هستند. طراحی یونیفورم کارکنان شرکت‎تان هویت بصری شرکت به حساب می‎آید به گونه‎ای که اگر سایرین این افراد را با این لباس ببینند می‌دانند متعلق به کدام شرکت است. هویت بصری یعنی طراحی یک مدل و قاعده خاص برای اجزای شرکتتان! اما لوگو فقط یک نماد برای شناساندن شرکتتان است و جزئی از هویت بصری شرکت شما!.

حذف هزینه‌های مداوم طراحی.

حذف هزینه های مداوم طراحی که خروجی آن‌ها باعث از بین رفتن یکپارچگی هویت برند شما نیز خواهد شد تنها با داشتن هویت بصری امکان پذیر است.

لوگو شما کلیدی ترین نقش را در شناسایی تجارتتان توسط مخاطبان ایفا می‎کند. همچنین مخاطبان شما تصمیم گیرندگان اصلی در انتخاب شما و برندتان هستند. این جمله گویای این نکته است که مخاطبان و مشتریان در اکثر موارد بیشتر احساسی و سلیقه ای تصمیم می‌گیرند و انتخاب می‌کنند. مخاطبان در برخورد اول با هویت تجاری شما یا بیان ساده‌تر لوگو شما، تصمیم می‌گیرند که:

  • آیا مشتری شما بشوند یا نه...!
  • به شما و کسب و کارتان اعتماد کنند یا نه!
  • با شما مذاکره کنند یا نه...!

نقش بسزایی در انتخاب این مخاطبان دارد. این مولفه‌ها با گذر زمان دستخوش فرسایش و تغییر می‌شوند و عاملی که شاید چند سال پیش باعث جذابیت بسیار بالایی در لوگو می‌شده، امروز دیگر ارزشی ندارد. کمپانی‌های بزرگ بروز رسانی و اصلاحات طراحی لوگو خود را با توجه به زمان و نسبت به ذائقه مخاطبان و مشتریان، با سنجش چنین مولفه‌هایی انجام می‌دهند.

حذف هزینه‌های مداوم طراحی که خروجی آن‌ها باعث از بین رفتن یکپارچگی هویت برند شما نیز خواهد شد تنها با داشتن هویت بصری امکان پذیر است.

مشاهده نمونه کار طراحی لوگو ارزان در اصفهان
مطالب طراحی لوگو ارزان در اصفهان بر پایه تحقیق و تلاش بسیاری توسط آرنیکاگرافیک انجام و نوشته شده است. انتشار شنبه 14 آبان ماه 1398 / 09:48